עו"ד ששי גז: "אסור להרוס את מערכת המשפט"

    אייל ראובן 3 Comment on עו"ד ששי גז: "אסור להרוס את מערכת המשפט"

    בכיר הפרקליטים בישראל עו"ד ששי גז לגדסי ופרידמן ב"מהדורת סוף השבוע": "העם בוחר את הממשלה, אבל הממשלה צריכה לעזור ולתמוך בכל העם. הרוב לא נהיה עריץ על המיעוט, ולכן יש בית משפט ששומר על זכויות המיעוט" | האזינו

    צילום: פלאש 90
    23:05
    04.05.24
    קובי פינקלר No Comments on פרטים חדשים על חוליית חמאס שחוסלה סמוך לטול כרם

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    עו"ד ששי גז שוחח עם איתי גדסי ויענקל'ה פרידמן ב"מהדורת סוף השבוע" על רפורמת המשילות של יריב לוין, והסביר מדוע גם לדעתו כמבקר של בית המשפט, הרפורמה הזו בעייתית.

    "זה לא נכון לבטל לגמריי את עילת הסבירות, המקסימום שאפשר לעשות סה לצמצם אותה" פתח עו"ד גז את השיחה. "במדינת ישראל אין לנו חוקה, ואין לנו בתי מחוקקים, יש רק כנסת ממשלה ובית משפט. הכנסת מפקחת על הממשלה ובית המשפט מפקח על שניהם".

    "אני ממבקרי בית המשפט באופן כללי" אמר העורך דין הבכיר. "אבל לבוא ולהרוס הכל ולהסית נגד בתי המשפט זה לא מה שצריך".

    "העם בוחר את הממשלה, אבל הממשלה צריכה לעזור ולתמוך בכל העם. הרוב לא נהיה עריץ על המיעוט, ולכן יש בית משפט ששומר על זכויות המיעוט".

    "האם אתם רוצים ששופטים יהיו פוליטיים? מי רוצה להיכנס לשופט שמחליט על פי דעות פוליטיות?" שאל עו"ד גז את צמד המגישים. "זה הדבר הכי גרוע שיכול להיות".

    "אף אחד לא יודע מהן דעותיו של השופט היום, מלעיטים את הציבור בהסתה נגד בתי המשפט. אסור לחיות מהשנאה, שופט פוליטי לא יהיה טוב כי הוא לא ייבחר בגלל כשרונות".

    גם מהשינוי בצורת מינויי היועמש"ים דעתו של עו"ד גז אינה נוחה: "יועץ משפטי צריך לשמור על הנבחר ציבור, אסור שהוא יהיה מינוי של משרת אמון, הוא צריך להיות כמו כלב שמירה ולא כמו כלב שעשועים" אמר.

    האזינו לריאיון:



    3 תגובות

    מיין תגובות
    1. 3

      שמענו את הכל, לא שמענו תשובה ברורה למה בשום מקום בעולם אין מערכת משפט שדנה לפי סבירות.
      אין לך דוגמא פשוטה וטובה יותר מן העובדה, שה"סבירות" של בית המשפט מתחשבת ב"ציבור נאור" ומתעלמת לחלוטין מציבור דתי וחרדי, כאילו מדובר בשבדיה או נורבגיה…
      כל מה שקשקש עוה"ד ביחס לזכויות – זו בדיוק הבעיה של ביהמ"ש שאינו מתחשב במיעוט, לעומת הכנסת, שמוכרחה, למזלנו, כדי להרכיב ממשלה, להתחשב במיעוט דתי וחרדי, ולקבוע חוקים שאינם מקובלים על "ציבור נאור" מסוגו של אהרן ברק – כגון גיוס, גיור, ועוד.

      1. הוא גם שאל מי רוצה שופט שמחליט לפי השקפה פוליטית והתשובה היא 'אף אחד', בדיוק לכן צריך להעשות השינוי הזה